چشم انداز و نقشه راه

الف- چشم انداز

چشم انداز بلند مدت

تبدیل شدن به مرجع علمی پیشرو در حوزۀ مطالعات «غیب مشهود» در سطح جهان اسلام با تجمیع مطالعات نظام­مند و ارائه الگوهای عملی برای بهبود کیفیت زندگی انسان.


چشمانداز پنج ساله:

مرکز پژوهشی «غیب مشهود» با توکل بر خدای متعال و بهره‌گیری از سرمایه‌های علمی و معنوی، در افق پنج‌ساله خود، تحقق اهداف ذیل را در نظر دارد:

  • کسب جایگاه برتر در ارزیابی‌های عملکردی مراکز پژوهشی
  • قرارگرفتن در میان مراکز برتر پژوهشی حوزوی
  • کسب افتخارات علمی از سوی نهادهای علمی معتبر
  • ثبت نوآوری و آثار علمی شاخص در حوزه تخصصی غیب مشهود

ب- نقشه راه

مرکز پژوهشی «غیب مشهود» جهت تحقق چشم انداز خود، راهبردها و راهکارهای ذیل را دنبال می کند:

۱. توسعه علمی در مطالعات غیب مشهود

  • تبدیل شدن به قطب علمی برتر در تولید دانش بومی در حوزه رابطه عالم غیب و شهود
  • کسب جایگاه مناسب در میان مراکز پژوهشی حوزوی و دانشگاهی در حوزه مطالعات میان رشته ای علوم اسلامی و انسانی.

۲. تولید دانش کارآمد در خصوص رابطه غیب و شهود

  • طراحی و استقرار الگوهای عملیاتی سنجش تأثیر امور غیبی بر زندگی انسان مبتنی بر پژوهشهای نظری و میدانی
  • انتشار دستاوردهای پژوهشی در قالب کتب و مقالات علمی معتبر

۳. پرورش نیروی انسانی کارآمد

  • آموزش پژوهشگران متخصص در حوزه مطالعات غیب‌شناسی
  • ایجاد شبکه علمی از پژوهشگران و محققان حوزوی و دانشگاهی

۴. گسترش بسترهای پژوهشی

  • ایجاد کتابخانه تخصصی مشتمل بر منابع مطالعاتی غیب مشهود
  • راه‌اندازی سایت و بانک اطلاعات پژوهشی جامع در خصوص غیب مشهود

۵. اثرگذاری اجتماعی

  • ارائه اسناد عملیاتی تخصصی به نهادهای سیاست‌گذار و اجرایی کشور
  • برگزاری نشست ها و هم اندیشی های علمی در سطح ملی و بین‌المللی

۶. تعامل و همکاریهای علمی

  • تعامل با مراکز علمی معتبر در حوزه علوم اسلامی و انسانی
  • برقراری پیوند با مراکز علمی معتبر جهانی
  • حضور فعال در مجامع علمی جهانی مرتبط با مطالعات دین و معنویت

این چشم‌انداز و نقشه راه، بر اساس ظرفیت ها و استعدادهای موجود و با در نظر گرفتن شرایط فرهنگی و علمی جامعه، طراحی شده و امکان تحقق آن در مدت مذکور فراهم است.

انشاءالله با توکل بر خداوند متعال و توسل به ائمه اطهار(ع)، این مرکز بتواند بر اساس فعالیت های خود، گامی بلند در جهت تحقق حیات طیبه بردارد.